Campus Social Responsibility
A Campus Fesztivál az elmúlt bő egy évtizedben a keleti régió legnagyobb kultúrális rendezvényévé nőtte ki magát. A tavalyi évben a látogatók száma átlépte a 100.000 főt, idén pedig már közel 110.000 ember bulizott a Nagyerdő szívében.
A fesztivál sokszínű kínálata folyamatosan bővül, a nemzetközi sztárok fellépése is mindennapossá vált az eseményen, természetesen a hazai húzónevek mellett.
Ez a duinamikus fejlődés hozta el azt, hogy Debrecen turisztikai törekvéseinek egyik húzó terméke lett a Campus, a helyi és környékbeli lakosok számára pedig egy össznépi buli, amely ráadásul családbarát is.
Minden bizonnyal ennek köszönhető, hogy a fesztiválon az idén egy nagyon szembeötlő változással találkozhattak a részt vevők: mégpedig azzal, hogy a város jelenlegi és jövőben betelepülő cégei nagyon erős jelenlétet prezentáltak az idén-mind szponzorként-mind szolgáltatóként.
Egy társadalmi felelősségvállalás programban mindig kérdés a donációt biztosító számára, hogy mennyiben térül meg a "befektetés" , mennyire van rá nagy esély, hogy a jócselekedet a cég brandépítését segíti.
Egy több, mint 100.000 főt megmozgató rendezvény nyilvánvalóan mindenki számára óriási marketing lehetőségeket rejt magában.
Ennek köszönhető, hogy a korábbi években üdítőitalokról, sörmárkákról, vagy más alkoholos termékekről elnevezett fesztiválhhelyszíneknek az idén már a helyi nagy multicégek voltak a "keresztszülei": a National Instruments Nagyszínpad, a Continental Nagyszínpad, vagy a Krones Aréna ékes példa ezekre.
Arról nem is beszélve, hogy a Job Streeten a többi helyi cég is megjelent, mint például az EPAM, az ITSH, vagy épp a Richter Gedeon.
A szponzoráción, a recruitment tevékenységen, és a brandépítésen keresztül ezek a cégek a legideálisabb helyszínt találták meg a helyi emberek szívéhez.
A Campus Fesztivál szervezői pedig nagyon jól csatornázták be a társadalmi felleősségvállalás kezdeményezéseket.
Nem csak a helyi cégeknek, a helyi civileknek, hanem a többi fesztiválnak, és a többi városnak is sikerült példát mutatni.
A CSR Debrecen munkatársaként nagy öröm volt számomra látni, hogy a város lakosai és a cégek ilyen módon egymásra találtak. Jövőre remélem, ugyanígy , vagy még nagyobb számban találkozunk. Még a tavlyi, 2017-es fesztivál aftermoviejával búcsúzunk, de az official csatornán hamarosan érkeznek az idei feszt legjobb videói is.
Kiss Ákos